Dyskusyjny Klub Filmowy - październik 2017

FESTIWALE FILMOWE: BERLINALE, CANNES
  • 2 – THE SQUARE, reż. Ruben Östlund, Dania, Francja, Niemcy, Szwecja, 2017 – 144’
  • 9 – NIE JESTEM TWOIM MURZYNEM - POKAZ PRZEDPREMIEROWY, reż. Raoul Peck, Francja, USA, 2016– 105’
  • 16 – ANA, MON AMOUR - POKAZ PRZEDPREMIEROWY, reż. Calin Peter Netzer, Francja, Niemcy, Rumunia, 2017 – 125’
  • 23 – POKOT, reż. A. Holland, K. Adamik, Czechy, Niemcy, Polska, Szwecja, Słowacja, 2017– 128’
  • 30 – BRACIA LUMIERE, reż., Thierry Frémaux, Francja, 2016 – 90’


Seanse w poniedziałki o godz. 20.00 | Bilety - 11 zł
Działalność DKF-u jest dotowana przez Polski Instytut Sztuki Filmowej

the squareTHE SQUARE
Film nagrodzony Złotą Palmą podczas tegorocznego Festiwalu Filmowego w Cannes! Christian jest dyrektorem prestiżowego muzeum sztuki nowoczesnej, co daje mu władzę i idealną pozycję społeczną. Do tego przykładnie opiekuje się córkami, jeździ kosztującą fortunę Teslą i wspomaga potrzebujących – zwłaszcza, jeśli nie wymaga to od niego zbyt dużego wysiłku. Jednak podczas przygotowań do premiery instalacji "The Square", z którą wiąże ogromne nadzieje, utrzymanie starannie pielęgnowanego wizerunku okaże się być dla niego nie lada wyzwaniem.



„Nieludzko śmieszny i okrutnie autoironiczny”.
Tadeusz Sobolewski, Gazeta Wyborcza



nie jestem twoim murzynemNIE JESTEM TWOIM MURZYNEM
Przebój 14. Millenium Docs Against Gravity Film Festival, Nominacja do Oscarów 2017 w kategorii Najlepszy Pełnometrażowy Film Dokumentalny i 2 nagrody podczas Festiwalu w Berlinie! Raoul Peck wykorzystując niepublikowane dotąd fragmenty niedokończonej książki Jamesa Baldwina, słynnego afroamerykańskiego powieściopisarza i eseisty, bogaty materiał archiwalnych filmów i zdjęć, opowiada historię segregacji rasowej, prześladowań i walki o prawa Afroamerykanów w USA.

„Broni się mądrymi, przepięknymi i celnymi refleksjami Jamesa Baldwina, u którego smutek i melancholia mieszają się ze wściekłością i wojowniczym podejściem do sprawy”.
Michał Hernes, Kalejdoskop Wrocław


ana-mon-amour-3

ANA, MON AMOUR
Ana cierpiąca na ataki paniki zakochuje się z wzajemnością w Tomie. Pochodzący z klasy średniej Toma jest równie zaszokowany, co zafascynowany lękami swojej dziewczyny. Jednocześnie obydwoje zaczynają izolować się od rodziny i przyjaciół. Słabość Any wydaje się dodawać siły Tomie. Gdy dziewczyna zachodzi w ciążę, rozpoczyna terapię, ale wtedy świat Tomy zacznie się chwiać w posadach…

„Wielowarstwowe studium psychologiczne"
Martyna Janas, Movieway


pokot.plakat-1000x600-1
POKOT
Janina Duszejko mieszka w małej sudeckiej wsi. Pewnej śnieżnej, zimowej nocy odnajduje ciało martwego sąsiada-kłusownika. Okoliczności śmierci mężczyzny są niezwykle tajemnicze. Jedyne ślady wokół jego domu to ślady saren... Z czasem pojawiają się kolejne zwłoki lokalnych osobistości. Wszyscy zabici byli myśliwymi. Duszejko widząc niemoc policji, prowadzi własne śledztwo, którego wyniki są złowieszcze: czy to myśliwi stali się zwierzyną?

"Przewrotny, inteligentny, skłaniający do dyskusji na temat stanu umysłu współczesnych ludzi, nie tylko Polaków". 
Janusz Wróblewski, Polityka


bracia lumiere

BRACIA LUMIERE
W 1895 roku Louis i Auguste Lumière wymyślili kinematograf i nakręcili pierwsze w historii filmy, takie jak: "Wyjście robotników z fabryki" czy "Polewacz polany". Z czasem, usprawniając pracę kamery, doskonaląc kompozycję kadru, wprowadzając duble i śmiało eksperymentując z efektami specjalnymi, położyli podwaliny pod dzisiejszą sztukę filmową. Spośród nakręconych przez nich ponad 1400 produkcji, Thierry Frémaux wybrał 114 obrazów, wśród których znalazły się klasyczne arcydzieła, jak i zaskakujące, nieznane dotychczas filmowe odkrycia.

W "Braciach Lumiere" ładnie brzmiące zdania wypełnione są błyskotliwą treścią pozwalającą spojrzeć na dorobek tytułowych bohaterów z rzadko spotykanej perspektywy".
Piotr Czerkawski, Filmweb
ram gazetawroclawska naszemiasto dlastudenta wroclawpl tuwroclaw wtwlogo