Dyskusyjny Klub Filmowy - czerwiec 2016

MAŁE KINO NA WIELKIM EKRANIE
  • 6 - VICTORIA, reż. Sebastian Schipper, Niemcy 2015 – 138'
  • 13 - CO ROBIMY W UKRYCIU, reż. J. Clement, T. Waititi, Nowa Zelandia/USA 2014 – 86’
  • 20 - SÓL ZIEMI, reż. W. Wenders, J. Salgado, Brazylia/Francja/Włochy 2014 – 110’
  • 27 – KOSMOSprzedpremiera, reż. A. Żuławski, Portugalia/Francja, 2015 – 103’


Seanse w poniedziałki o godz. 20.00 | Bilety - 10 zł
Działalność DKF-u jest dotowana przez Polski Instytut Sztuki Filmowej

VICTORIA
Sensacyjna historia z domieszką miłosnego zauroczenia i „bonnie-and-clyde’owych” klimatów. Młoda dziewczyna opuszcza klub i dołącza do czterech nowo poznanych mężczyzn. Ich nocna eskapada po mieście przybiera nieoczekiwany zwrot. Sonne i jego kumple odkryją przed nią alternatywny świat stolicy Niemiec, inny niż ten znany z miejskich przewodników…

Operatorski majstersztyk czyli sensacyjny film nakręcony w jednym ujęciu.
Paweł Mossakowski, CoJestGrane

Mocny kandydat do tytułu najlepszego filmu tego roku.
Łukasz Knap, Wirtualna Polska


CO ROBIMY W UKRYCIU
Jeden z głównych bohaterów, wampir Viago oprowadza ekipę filmową po swoim domu, wynajmowanym do spółki z trzema długowiecznymi współlokatorami. Viago jest XVII-wiecznym dandysem, który regularnie zagania kolegów do sprzątania, Vladislaw wciąż idealizuje średniowiecze z jego upodobaniem do tortur. Deacon, najmłodszy w grupie, przeżywa okres wampirzego buntu. Od pięciu lat nie zmywa naczyń, ale za to uwielbia dziergać szaliki na drutach. Jest jeszcze Petyr. Petyr ma osiem tysięcy lat i wygląda jak Nosferatu z filmu F.W. Murnaua…

„Co robimy w ukryciu” zaskakuje ironią i inteligentnym humorem. To bezpretensjonalne, zabawne i świetnie zrobione kino, przywracające określeniu „wampir” dobre imię.
Małgorzata Steciak, Onet Film

Dziwne? Ekstrawaganckie? Intrygujące? Trzy razy tak!
Magdalena Maksimuk, Stopklatka


SÓL ZIEMI
Sebastiao Salgado, brazylijski fotograf, podróżował po całym świecie przez 40 lat. Dokumentował ludzkość w okresie dramatycznych zmian, będąc tym samym świadkiem najważniejszych wydarzeń na świecie. W swoim nowym projekcie po raz pierwszy odszedł od fotografii społecznej na rzecz dokumentowania terenów nietkniętych przez zachodnią cywilizację. Film pokazuje życie Salgado i jego prace, dzięki którym stał się jednym z najsłynniejszych fotografów na świecie.

Powstało jedno z najpiękniejszych, najdojrzalszych dzieł o poszukiwaniu wiecznej harmonii w sztuce i rodzinie.
Janusz Wróblewski, Polityka

Dokument o brazylijskim fotografie Sebastiao Salgado stanowi ewidentny hołd dla twórczości bohatera, ale nie ma w sobie nic z celuloidowego pomnika. Zamiast tego fascynuje liryzmem, subtelnością i melancholijnym pięknem pojedynczych kadrów.
Piotr Czerkawski, Dziennik


KOSMOS
Przybywający do pensjonatu Witold odnajduje powieszonego na drucie gołębia. To tylko pierwszy znak, który rozpocznie destrukcję i jednocześnie konsolidację życiowej układanki. Rozłożona jest ona na kilka typowych dla histerycznego świata Żuławskiego postaci, budujących i burzących mikrokosmos podczas kulinarnych biesiad.

„Kosmos” udał się znakomicie. To jeden z najlepszych filmów Żuławskiego, dojrzały, niesilący się na szaleństwo, a przecież szalony.
Tadeusz Sobolewski, Gazeta Wyborcza

Ostatni film Andrzeja Żuławskiego to testament utrzymany w tonie prowokacyjnej fraszki. „Kosmos” jest także bez wątpienia najbardziej udaną ekranizacją twórczości Witolda Gombrowicza.
Piotr Czerkawski, Filmweb
ram gazetawroclawska naszemiasto dlastudenta kreatywnywroclaw kultura logo duze tuwroclaw wtwlogo