Dyskusyjny Klub Filmowy - maj 2016

SIŁA KOBIET
  • 9 - JUŻ ZA TOBĄ TĘSKNIĘprzedpremiera, reż. Catherine Hardwicke, Wielka Brytania, 2015 – 112'
  • 23 - ŚNIEŻKA, reż. Pablo Berger, Belgia/Francja/Hiszpania, 2012 – 104'
  • 30 - SIŁA KOBIET, reż. JR, Francja, 2010 – 80'


Seanse w poniedziałki o godz. 20.00 | Bilety - 10 zł
Działalność DKF-u jest dotowana przez Polski Instytut Sztuki Filmowej

JUŻ ZA TOBĄ TĘSKNIĘ
Jess (Drew Barrymore) i Milly (Toni Collette) – nierozłączne odkąd poznały się jako małe dziewczynki, dziś jako dorosłe kobiety nie pamiętają momentu, gdy nie dzieliły razem czasu, sekretów, ciuchów, a nawet chłopaków…
Bez taniej ckliwości i schematycznych banałów, za to z dużym dystansem i niepowtarzalną energią! Film o przyjaźni, kobietach i ich szaleństwach. Przezabawny, ciepły, autentyczny, urzekający. „Już za Tobą tęsknię” to wspaniała celebracja przyjaźni, która nigdy nie zostanie przerwana, nawet gdy życie płata niespodziewane figle…


ŚNIEŻKA
Mała dziewczynka o imieniu Carmen nigdy nie miała okazji poznać swojej pięknej, zmarłej przedwcześnie matki. Jej ojciec, niegdyś sławny torreador, zaniedbuje córkę, ulegając złemu wpływowi nowej żony. Macocha z całego serca nienawidzi dziecka i pewnego dnia postanawia pozbyć się go raz na zawsze. Dziewczynce udaje się jednak uciec śmiertelnemu przeznaczeniu. Spotyka wesołą kompanię „małych torreadorów”, którzy przyjmują ją do swojej grupy i dają przezwisko „Śnieżka”. Carmen pragnie pójść w ślady ojca i – z pomocą nowych przyjaciół – stać się mistrzynią corridy. Zła macocha, kiedy dowiaduje się, że Śnieżka żyje, postanawia dokonać zbrodniczego dzieła… Fenomenalny melodramat, inspirowany słynną baśnią braci Grimm.

„Śnieżka” to oryginalna trawestacja klasycznej baśni, podróż do nieistniejącej już Hiszpanii byków i matadorów – opowieść emocjonująca, trzymająca w napięciu i doskonała wizualnie (wyobraźnia reżysera naprawdę robi wrażenie). Aż dziw bierze, że na rok po oskarowym sukcesie „Artysty” hiszpański film nie zakwalifikował się nawet do finałowej puli tytułów, które powalczą o tytuł najlepszej produkcji nieanglojęzycznej. Czyżby Akademia zrozumiała, że zachwyt nad kinem Hazanaviciusa był nieco przesadzony, a odrzucenie „Śnieżki” było zwykłym asekuranctwem?

Filip Jalowski, film.com.org

SIŁA KOBIET
Autorem tego niesłychanie plastycznego filmu jest artysta ukrywający się pod inicjałami JR – fotograf i jeden z najsłynniejszych obecnie twórców street-artu. Odwiedzając dzielnice biedy, JR tworzy portrety kobiet, żyjących w różnych częściach świata. Zdjęcia ich twarzy, a zwłaszcza oczu jako zwierciadła duszy, powiększa do gigantycznych rozmiarów i umieszcza w najmniej oczekiwanych miejscach – na opuszczonych budynkach, dachach, ścianach wieżowców, pociągach, stacjach metra. Zarówno tam, gdzie one mieszkają, jak i w bogatych miastach typu Paryż, Londyn czy Los Angeles.
Kreowany dokument JR-a nie jest interwencyjny w prostym rozumieniu tego słowa. Świetny polski tytuł nie kłamie – to rzeczywiście kino o kobiecej sile. (...) Siła kobiet jest lekcją ludzkiej przyzwoitości. Nie ma w tym filmie cienia politowania, z którym przyglądamy się mieszkańcom trzeciego świata, JR nie upaja się brzydotą przeklętych zakątków, w których mieszkają jego bohaterki. Z dzielnic biedoty tworzy współczesne dzieło sztuki, perwersyjny video-art. A w jego centrum mądre, piękne twarze.
Łukasz Maciejewski, film.onet.pl
ram gazetawroclawska naszemiasto dlastudenta kreatywnywroclaw kultura logo duze tuwroclaw wtwlogo