Dyskusyjny Klub Filmowy - czerwiec 2017

THE BEST OF 2016/2017
  • 5 – NAWET NIE WIESZ, JAK BARDZO CIĘ KOCHAM, reż. Paweł Łoziński, Polska, 2016 – 76’
  • 12 – DOBRZE SIĘ KŁAMIE W MIŁYM TOWARZYSTWIE, reż. Paolo Genovese, WŁOCHY, 2016 – 97’
  • 19 – AQUARIUS - PRZEDPREMIERA, reż. Kleber Mendonca Filho, Brazylia, 2016 – 144’
  • 26 – SIERANEVADA - wyjątkowo o godzinie 19:00!. Reż. Cristi Puiu, Chorwacja, Francja, Rumunia, 2016 – 173’


Seanse w poniedziałki o godz. 20.00 | Bilety - 10 zł
Działalność DKF-u jest dotowana przez Polski Instytut Sztuki Filmowej

nawet nie wiesz jak bardzo cie kochamNAWET NIE WIESZ, JAK BARDZO CIĘ KOCHAM

Co kryje się pod słowem "miłość"? Dwie kobiety – matka i córka - spotykają się w gabinecie psychoterapeuty. W intymnym dialogu trzech osób dawne urazy i głęboko ukryte emocje powoli wychodzą na powierzchnię. Terapeuta zabiera bohaterki w trudną podróż ku polepszeniu ich relacji. Podglądamy sesje na przestrzeni kilku miesięcy i widzimy, jak ewoluuje ich relacja. Ale przecież to, co dzieje się za drzwiami gabinetu, powinno być owiane tajemnicą zawodową. Jak udało się Pawłowi Łozińskiemu złamać tę żelazną zasadę?



"Mistrzowsko poprowadzone kino, zbudowane prostymi środkami (w kadrze na zmianę twarze trojga uczestników tej psychodramy), a przy tym po prostu ważne".

Piotr Guszkowski, Gazeta Wyborcza

 


 

dobrze sie klamie w milym towarzystwieDOBRZE SIĘ KŁAMIE W MIŁYM TOWARZYSTWIE

Kameralny komediodramat, który stał się jednym  z największych przebojów włoskich kin 2016 roku - ponad 3,5 miliona widzów. Siedmioro długoletnich przyjaciół spotyka się na kolacji. Dla urozmaicenia wieczoru rozpoczynają zabawę polegającą na dzieleniu się między sobą treścią każdego SMS-a, e-maila lub rozmowy telefonicznej, jakie otrzymują w trakcie spotkania. Kiedy tym samym wiele tajemnic zaczyna wypływać na światło dzienne, niewinna gra rodzi konflikty, które niełatwo będzie zażegnać...

"Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie to po pierwsze świetna, przepełniona niedającą się porównać z niczym innym włoską ikrą, zabawa. Po drugie zaś: doskonale poprowadzona i zagrana, pozbawiona taniego moralizatorstwa, skłaniająca do (auto)refleksji lekcja/przestroga/sugestia/diagnoza naszych czasów oraz ich wpływu na relacje międzyludzkie. Słowem: pokaż mi swój telefon, a powiem ci, kim jesteś".

Aleksandra Kumala, Movies Room

 


 

aquariusAQUARIUS

Rewelacja festiwali filmowych na całym świecie, w tym festiwalu w Cannes 2016. Clara, 65-letnia wdowa i emerytowana krytyczka muzyczna, przyszła na świat w tradycyjnej rodzinie w nadmorskim mieście Recife w północno-wschodniej Brazylii. Kobieta jest ostatnią rezydentką Aquariusa, oryginalnego dwupiętrowego budynku zbudowanego w latach 40. z przeznaczeniem dla kasy wyższej. Wszystkie sąsiedzkie mieszkania zostały nabyte przez spółkę, które ma inne plany co do działki. Clara nie zamierza się jednak wyprowadzać, w związku z czym wikła się w zimną wojnę z deweloperem...


„Aquarius” staje się opowieścią, obok której nie można przejść obojętnie. (…) Brazylijski reżyser w spokoju i pogodnej zadumie opowiada o prawdziwości, która ma w sobie niesamowitą wartość chwytania czasu".

Małgorzata Czop, Movieway

 


 

SIERANEVADASIERANEVADA

Cristi Puiu, obok Cristiana Mungiu, jest jednym z ojców rumuńskiej Nowej Fali. „Sieranevada” miała swojĄ światową premierę w konkursie ostatniego festiwalu w Cannes, została też rumuńskim kandydatem do Oscara w kategorii Najlepszy Film Nieanglojęzyczny. Bukareszt. W sobotnie przedpołudnie 40-letni lekarz wraz z żoną udaje się na rodzinną uroczystość ku pamięci zmarłego 40 dni wcześniej ojca. Gdy krewni czekają na spóźniającego się kapłana, na światło dzienne wychodzą sekrety i zadawnione urazy, a temperaturę spotkania dodatkowo podnosi bieżąca polityka. Wkrótce rodzinny zjazd przeradza się w regularną wojnę domową.


"Sposób, w jaki Puiu inscenizuje kolejne sceny, jak ogrywa ciasne wnętrze mieszkania i dzieli uwagę pomiędzy kolejne postaci, ustawia go w reżyserskiej pierwszej lidze. (…) Gdy w jednej ze scen 'Sieranevady' z głośników płynie ejtisowy szlagier 'Dancing With Tears In My Eyes' Ultravoxu, wiemy, że trafił w dziesiątkę. Ten 'taneczny' maraton dopiero się rozkręca".

Michał Walkiewicz, Filmweb

ram gazetawroclawska naszemiasto dlastudenta wroclawpl tuwroclaw wtwlogo